Teknoloji

Facebook ve Instagram için ücretli abonelik dönemi başlıyor

Metaile Avrupa Birliği (AB)Bunun ortasında bir süredir bilgi gizliliği ve reklamlar konusunda tartışmalar yaşanıyor.

Bu nedenle Meta’nın, Facebook ve Instagram’daki kullanıcılara reklam göstermeyen, ücretli bir abonelik hizmeti başlatmayı düşündüğü ortaya çıktı.

Şirketin planlarını bilen üç kişi, FacebookVe instagramAboneliklerini ödeyenlerin uygulamalarda reklam görmeyeceğini söyledi.

Ücretsiz sürümde reklamlar olacak

Kaynaklar, Meta’nın Avrupa Birliği’nde de reklamlarla mevcut olduğunu söylüyor. Facebookve Instagram ücretsiz sürümler sunmaya devam edecek.

Uygulamaların ücretli versiyonlarının ne kadara mal olacağı ya da şirketin bunları ne zaman kullanıma sunacağı henüz belli değil.

neredeyse 20 yıldır Meta’nınana faaliyet alanı kullanıcılara ücretsiz sosyal ağ hizmetleri sağlamaya ve bu kitleye ulaşmak isteyen şirketlere reklam satmaya odaklanmıştı.

Facebook ve Instagram

Ne olmuştu

Temmuz ayında Avrupa Birliği’nin en yüksek mahkemesi, Meta’nın kullanıcılarla ilgili açık talep almaması halinde; Facebook, instagramVe Naberbaşvurularından toplanan verileri birleştirmesi fiilen yasaklanmıştı.

Ocak ayında şirket, kullanıcıları Facebook’u kullanmanın bir koşulu olarak kişiselleştirilmiş reklamları kabul etmeye zorladığı için İrlandalı düzenleyiciler tarafından vuruldu. 390 milyon europara cezasına çarptırıldı.

AB yasalarına göre Meta, pazarlamacıların kişiselleştirilmiş reklamlarla Avrupa’da 13-17 yaş arası gençleri hedeflemesini engellemek zorundaydı.

Mayıs ayında şirket, reklam teknolojisini geliştirmek amacıyla Avrupa vatandaşlarına ait bilgileri ABD sunucularına geri göndererek gizlilik hükümlerini ihlal ettiği gerekçesiyle 1,2 milyar avro para cezasına çarptırıldı.

Meta, Facebook veya Instagram’ın ücretli, reklamsız sürümünün bazı Avrupalı ​​düzenleyicilerin kaygılarını hafifletebileceğine inanıyor.

AB şirketleri sıkıştırıyor

Gelecek yıl AB’nin teknoloji odaklı bir diğer kanunu olan Dijital Piyasalar Kanunu yürürlüğe girecek.

Bunun geniş kapsamlı sonuçları olacak ve büyük teknoloji platformlarını rekabeti teşvik etmek için belirli iş uygulamalarını değiştirmeye zorlayacak.

Örneğin Apple, Avrupa Birliği’ndeki kullanıcıların iPhone ve iPad’lerinde App Store’a alternatif bir mağazayı ilk kez kullanmalarına izin verecek.

Meta

Meta için Avrupa büyük önem taşıyor

Avrupa, Kuzey Amerika’dan sonra Meta için en kazançlı ikinci bölgedir. Meta’nın finans şefi Susan Li, Nisan ayında yaptığı açıklamada, Avrupa Birliği’ndeki reklamların şirketin genel işinin yüzde 10’unu oluşturduğunu söyledi. Meta’nın geçen yılki geliri yaklaşık 117 milyar doları buldu.

Meta, Avrupa’daki zorlukların ötesinde, küresel ekonomik çalkantının reklam satışlarındaki büyümeyi engellemesinin ardından işini yeniden canlandırmaya çalışıyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu